2025 LGS (Liseye Geçiş Sınavı) sınavı, Türkiye genelinde binlerce öğrencinin katılımıyla gerçekleştirildi. Sınav sonrası ortaya çıkan değerlendirmeler, öğrencilerin ve eğitmenlerin sınavın zor mu yoksa kolay mı geçtiğine dair görüşlerini içeriyor. Türkçe, İnkılap Tarihi, Din Kültürü, Yabancı Dil, Matematik ve Fen Bilgisi dersleri için yapılan yorumlar, sınavın genel zorluğunu ve öğrencilerin performansını anlamamızda önemli bir rol oynuyor.
Türkçe bölümünde yer alan soruların genel olarak mevcut müfredata uygun olduğu belirtiliyor. Çoğu öğrenci soruların anlaşılır ve net olduğunu ifade ederken, birkaç öğrenci ise dil bilgisi kurallarını içeren sorularda zorlandıklarını dile getirdiler. Özellikle edebiyat terimleri ve anlamını bilmedikleri kelimelerin bulunduğu cümlelerde zorlanma yaşadıklarını belirten öğrenciler, bu kısım için ekstra bir çalışma yapmadıklarını kabul ettiler. Bunun yanı sıra, Türkçe kompozisyon sorusu, birçok öğrencinin kendisini ifade etmesine olanak tanıdı. Öğrenciler, bu soruların kendilerini daha iyi ifade edebilecekleri bir fırsat sunduğunu düşünüyor.
Matematik ve Fen Bilgisi soruları, genelde öğrencileri düşündüren ve çözümünde zaman harcatacak türden grafik ve tablo soruları içeriyordu. Matematik sorularında ise, bazı öğrenciler klasik konulardan gelen soruların genel olarak kolay olduğunu fakat işlem yaparken zaman kaybettiklerini belirtiyor. Fen Bilgisi bölümünde çevre ve doğa ile ilgili soruların ağırlıkta olduğu gözlemlendi ve birçok öğrenci bu konularda başarılı olduklarını ifade etti. Ancak, özellikle üç boyutlu cisimler ve kuvvet ile ilgili sorular, bazı öğrenciler için zorlayıcı oldu.
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ile İnkılap Tarihi soruları, müfredatla oldukça uyumlu olarak değerlendiriliyor. Öğrencilerin büyük bir kısmı, bu derslerde hazırlık süreçlerinde yeterince çalıştıklarını ve sorularla ilgili sık sık karşılaştıkları konulara dair örnekler gördüklerini dile getiriyor. Ancak, bu derslerde zaman kısıtlaması bazı öğrenciler için stres yarattı ve soruları geç cevaplamalarına neden oldu.
Yabancı Dil soruları ise, genelde öğrenciler tarafından yıl içinde gördükleri konularla ilişkilendirilerek yapıldığını düşünülüyor. Ancak bu kısımda gramer bilgisi ve kelime dağarcığı eksikliği yaşayan bazı öğrenciler, bu bölümü geçmede zorlandıklarını belirttiler. Dili akıcı bir şekilde dinleyip anlamakta güçlük çeken, böylece soruları doğru seçemeyen öğrenciler var. Yine de, çoğu öğrenci genel olarak Yabancı Dil bölümünün mantığını kavramış ve soruları çözüme ulaşmakta zorluk çekmemiştir.
Sonuç olarak, 2025 LGS sınavı, derslerin içeriği açısından genel olarak niteliği yüksek bir sınav olarak değerlendirildi. Ancak, öğrenci performanslarının ne kadar iyi olduğu, gelecekteki liseye yerleştirme sonuçlarında daha net bir şekilde görülecek. Sınavdan çıkan tüm öğrencileri tebrik ediyor ve başarılarının devamını diliyoruz! Sınav sonrası yapılacak olan değerlendirmeler, sınav sistemine dair eksikliklerin belirlenmesine ve gelecekteki sınavların kalitesinin artırılmasına katkı sağlayacaktır. LGS'ye hazırlanan öğrencilerin, özellikle bu sınav deneyimlerinin nasıl değerlendirildiğini de merakla bekliyoruz. Başarılar dileriz!